Kolumbia - Stypendium z Wyboru

Temat przeniesiony do archwium.
Cześć wszystkim :)
Widzę, że koleżanka mnie już wyprzedziła, ale co tam :) Bo ja też biorę udział w konkursie o Stypendium z Wyboru.
Jestem studentką filologii hiszpańskiej na UAM w Poznaniu (wszystkim bardzo polecam ten kierunek i to miasto). Marzy mi się szlifowanie kolumbijskiej odmiany hiszpańskiego, pod względem akcentu, gramatyki i słownictwa. Najbardziej interesuje mnie dialekt costeño, z wybrzeża. Fascynuje mnie jedno z miast kolumbijskich - Barranquilla (miasto rodzinne Shakiry :) ). Mam nadzieję, że i Wam wyda się ono fascynujące, gdy zobaczycie moją prezentację :)
www.stypendiumzwyboru.pl/uczestnicy/kolumbia-78
Będę bardzo, ale to bardzo wdzięczna za każdy głos!! :)
Bomagic, na stronie piszesz:

Cytat:
Wybrałam dystrykt Atlántico, miasto Barranquilla, ponieważ tamtejszy dialekt wydaje mi się piękny i interesujący.

Z tym się zgodzę, wariant brzmi fantastycznie. Naprawdę ciekaw jestem jednak gdzie go słyszałaś. Piszesz o Shakirze, ale Shakira gdzieś od końcówki lat 90' (czyli od kiedy jest znana i w Polsce) bynajmniej nie mówi i nie brzmi jak dawniej w sposób orginalny dla tego miasta, co słyszę zarówno ja, jak i mi mówią Kolumbijczycy.
Jeśli bardziej Ci się podoba brzmienie z tej części wybrzeża, niż bardziej na zachód w takiej Cartagenie, polecam posłuchać -paradoksalnie- brzmienia jeszcze bardziej na zachód w Panamie. Na jakieś 90% Ci się spodoba nie mniej niż to z Barranquilli.

Cytat:
Dialekt ten charakteryzuje się m.in. końcowym -s wymawianym często jak wydechowe -h, czy też "zjadanie" końcowego -d.