LOS - odnosi sie do 'los dulces', po prostu jesli piszesz o tej samej rzeczy to zeby uniknac zbednych powtorzen mozesz uzyc samego rodzajnika LOS.
LES GUSTAN - czasownik gustar zawsze wymaga dopelnienia. I tak odmienia sie: A mí me gusta, a ti te gusta, a él/ella le gusta, a nosotros(as) nos gusta, a vosotros(as) os gusta, a ellos(as) les gusta - jezeli po czasowniku nastepuje rzeczownik w liczbie pojedynczej np. A ella le gusta la minifalda roja. (Podoba jej sie czerwona minispodniczka.)
Jezeli po czasowniku wystepuje rzeczownik w liczbie mnogiej to odmieniamy tak: A mí me gustan, a ti te gustan, a él/ella le gustan, a nosotros(as) nos gustan, a vosotros(as) os gustan, a ellos(as) les gustan
np.A los niños les gustan los dulces. (czyli to, co napisalas/es w swoim zadaniu)
W odmianie czasownika gustar mozna opuscic dopelnienie 'a mí, a ti, a él/ella, e nosotros(as), a vosotros(as), a ellos(as), ale zawsze musi byc zachowane ;me, te, le, nos, os, les.
Dlatego: A los niños les gustan los dulces. = Les gustan los dulces. (po prostu mozesz opuscic 'A los niños' (co znaczy to samo co 'a ellos').
Mam nadzieje ze dosc jasno to wylozylam ;)
Pozdrawiam.