Puede alguien corregir mi traducción, por favor?

Temat przeniesiony do archwium.
W pewnym sensie gry komputerowe zmieniły w ogóle sposób myślenia o fabule. Jej rozwój zależy od umiejętności gracza, a przejść do następnego etapu można tylko po ukończeniu poprzedniego. To tak, jakby tomik poezji wyczuwał, czy zrozumieliśmy wiersz i uzależniał od tego możliwość przewrócenia strony i przeczytania następnego.
Jak kiedyś literatura, tak dziś kino i telewizja osiągają kres możliwości w dziedzinie wprowadzania odbiorcy w świat fikcji. Jedyną sferą kultury, która rozwija się w sposób niepohamowany i nieprzewidywalny, są gry. Oczywiście można się zżymać, że w wirtualnej kulturze brak dzieł wybitnych, jak Piknik pod wiszącą skałą czy Czarodziejska góra. Ale to kwestia czasu. Już teraz wielkie triumfy święcą gry, gdzie nie można ani zabić, ani samemu zginąć, a celem jest poznanie tajemnic fikcyjnego świata. Czyż to nie kuszące? Najlepszym przykładem takiej gry jest Myst i jej kontynuacje. Gra wprowadza nas w świat, którego mieszkańcy posiedli Sztukę Pisania. Zapisywali swoje wizje światów, a po ukończeniu światy te stawały się rzeczywistością, którą można fizycznie odwiedzić – wystarczy dotknąć księgi łączącej. Bohater, któremu możemy nadać nie tylko imię, ale też wybrać strój, sylwetkę i rysy twarzy, musi odpowiedzieć na zawiłe pytania, podróżując pomiędzy opuszczonymi światami.

En cierto sentido, los juegos de ordenador han cambiado la manera de pensar sobre la trama. Su desarrollo depende de la habilidad del jugador, puede mover a la siguinete etapa, sólo después de terminar la anterior. Es como, un libro de poesía percibido si entendimos el verso y se hizo dependiente de la línea de esta oportunidad de dar vuelta la página y leer el siguiente. Como antes la literatura, hoy en día, el cine y la televisión llegan su fin a las posbilidades de entrar el destinario en el mundo de la ficción. La única esfera de la cultura que se desarrolla de una manera incontrolable e impredecible, son los juegos de ordenador. Por supuesto, puede ser molesto que falta de las obras destacados en la cultura virtual como Pícnic en Hanging Rock o La montaña mágica, pero es una cuestíon de tiempo. Ya los grandes triunfos disfruntando de un enorme juego donde no se puede ni matar ni morir solo y el objetivo es conocer los secretos del mundo de ficción. No es tentador? El mejor ejemplo de este tipo es un juego Myst y sus secuelas. El juego nos introduce en un mundo cyyos habitantes poseen el arte de la escritura. Ellos esciben sus visiones de los mundos y después de la finalización de estos mundos se conviertieron en una realidad que físacamente podemos visitar, sólo hay que tocar el libro. Un héroe, lo que poemos dar no sólo un nombre sino elegir un vestido, una figura y unos rasgos de la cara. Tenemos que responder a las preguntas complicadas, viajar entre los mundos abandonados.

« 

Pomoc językowa

 »

Życie, praca, nauka