germanistyka z iberystyką

Temat przeniesiony do archwium.
aloha!

uwielbiam niemiecki i od kilku już lat wiążę z nim moją przyszłość. jednocześnie zaczęłam się zastanawiać nad rozpoczęciem nauki nowego języka. choć wiele lat uczyłam się w szkole angielskiego, szczerze go nie znoszę. za to hiszpański wydaje mi się śliczny i melodyjny (przy okazji chciałam polecić hiszpańską grupę ill nino - miodzio:))

czy gdzieś w naszym pięknym kraju można studiować germanistykę z iberystyką? jeśli tak, jak wyglądają egzaminy? z góry thx za każdą odp! pzdr, ola
z tego co wiem to w Czestochowie mozna studiowac podwojna filologie, ale czy kombinacja niemiecki-hiszpanski jest mozliwa, tego niestety juz nie wiem
Hej! Taki kierunek -filologia germanska z językiem hiszpańskim możesz studiować na wyższej szkole języków obcych w Poznaniu(tam właśnie studiuję, tyle, że na innym kierunku). Minusem jest to że to prywatna uczelnia i trzeba płacić za naukę.. za to z tego co wiem ludzie na specjalnościach zintegrowanych bardzo sobie chwalą taką naukę.. dwóch języków jednocześnie:)Pozdrawiam
dziękuję wszystkim za informacje. myślę, że taka kombinacja języków jest rzeczywiście niezbyt często spotykana i dlatego może być problem w znalezieniu odpowiednich studiów. na dzień dzisiejszy wydaje mi się, że uczelnia prywatna nie wchodzi w grę. a może po prostu będę uczyć się hiszpańskiego samodzielnie, traktując to jako hobby??

pzdr, ola
albo mozesz po prostu sprobowac studiowac dwa kierunki - dwie filologie nie powinno byc trudno pogodzic, bo na pewno wiele przedmiotow sie pokrywa i moglabys je sobie przepisywac; jesli myslisz powaznie o obu jezykach to jest to chyba dobre rozwiazanie... mozesz przynajmniej sprobowac, bo zrezygnowac potem z jednego kierunku zawsze mozesz (albo tez w ogole zaczac drugi kierunek np rok pozniej)
thx za info! iberystyka na razie mi nie grozi, bo dopiero rozpoczynam przygodę z tym językiem :)