Iberystyka jako drugi kierunek (umcs)

Temat przeniesiony do archwium.
Amigos!

Studiuję anglistykę (II rok) na KUL'u. Mam zamiar w przyszłym roku ugryźć drugi kierunek i zastanawiam się nad rozpoczęciem studiów iberyjskich na UMCS. Miałem 4 lata łaciny (kutaśne przeżycie), a jakieś podobieństwo z Hiszpańskim jest, liczę więc, że byłoby to na moją korzyść.

Nie wiem jeszcze czy będę robił magisterkę z anglistyki w Lublinie, więc zwracam się do Was z zapytaniem: czy warto podejmować studia iberystyczne z zamiarem przerwania ich po jednym roku nauki? Czy przez rok można opanować język na tyle, aby móc prowadzić proste konwersacje?

Uprzedzając, nie chcę tych studiów traktować jako kursu językowego, mam przyjaciół z Hiszpanii i Portugalii, więc kultura, historia i reszta inwentarza również mnie interesuje.
szczerz mówiąc to by było nie fair,pomyśl ze na twoje miejsce chciałby się dostać ktoś,kto jednak chce ukończyć te studia,jesli jestes taki chłonny wiedzy to idź na kurs i nie zajmuj miejsc.i tak jest się trudno dostac na iberystyke,a dzieki takiej postawie,jaka ty prezentujesz życie przyszłych studentów wcale nie jest lżejsze,bo tak sie składa że pisze w tym roku mature i gdybym nie dostała sie na te studia tylko dlatego,ze komuś przede mną chciało się postudiowac rok tylko to bardzo bym sie wkurzyla.
konkurencja jest fair. selawi, przyloz sie kajeczko2008 do matury i zdaj jak najlepiej.

wracam do pytania.
owszem jest fair,jesli przyświeca ta sama idea!
Co to za bełkot?;] Nikt Ci nie zabrania samej 'zabrać' komus miejsce gdy będziesz chciała. Takie prawa rynku, inni napewno się na Ciebie nie będą oglądać. Nie miej o to do nikogo żalu, tylko sama się staraj być najlepsza.

Proszę o odpowiedź ludzi zorientowanych w temacie.