proszę o sprawdzenie zadania

Temat przeniesiony do archwium.
Bardzo proszę o sporawdzenie zadania z preterito indefinido - jestem całkowitym początkującym więc proszę o delikatność ;)

Estuvo hermosa y solar sabado. Rafael tuvo un dio libro pues pudo se dormio a gusto. Ahora bien se levanto a las once y diez. Se ducho y comio su preferido desayuno - un pastel y un cafe con leche celiente. Rafael decido aprovecho buen tiempo y salio con su perro - Max. Compro el periodico "El lugar" y entonces se nublo y empezo a llover. Rafael no tuvo el/las (???) paraguas asi pues se mojo mucho. Despues de volver a la casa Rafael noto que se refrio. Se acosto temprano y se dormio ya a las cinco de la tarde. No fue su dio mas feliz.
Jest róznica pomiędzy np. "ducho" i "duchó" - inne osoby i czasy. Słowo "dio" to Pret. Indefinido od "dar" a tobie chodziło o "dzień" czyli "día" i błędny wyraz powtarzasz dwukrotnie.
Przede wszystkim musisz zapamiętać formy czasu Pret. Indefinido w 3 os. l.p. Bo błędów jest bez liku. Opowiadanie trzeba odnieść do dnia w przeszłości więc pierwsze zdanie powinno brzmieć np:
Era un sábado hermoso y soleado. Po hiszpańsku "mógł coś zrobić" brzmi tak samo jak w kazdym innym języku- odmienia się czasownik "móc".
Popraw wszystko i zobaczymy co dalej.
edytowany przez argazedon: 25 lis 2013
A przede wszystkim zanim weźmiesz sie za takie teksty, wkuj rzeczy które wkuć trzeba, jak w każdym języku.
http://www.hiszpanski.ang.pl/gramatyka/czas_przeszly_preterito_indefinido/tworzenie
http://www.hiszpanski.ang.pl/gramatyka/szyk_zdania_i_interpunkcja/pozycja_przymiotnika
ITD.