BARDZO proszę o przetłumaczenie paru zdań:)

Temat przeniesiony do archwium.
Jak mam poprawnie powiedzieć po hiszpańsku:
"Studiuję na pierwszym roku studiów magisterskich, kierunek Historia."
"Uczę się hiszpańskiego od pół roku."
Bardzo proszę o pomoc, chciałabym to powiedzieć w 100 procentach poprawnie...
Estudio en el primer año de licenciatura en facultad de historia.
Estudio español desde hace medio año.
Dziękuję:)
Zdanie : ucze sie hiszpanskiego od pol roku powiedzialabym raczej tak:
Llevo medio año estudiando español
Uczę się hiszpańskiego od pół roku.
moja wersja ------>>>
He estado estudiando español desde hace medio año.

Zdania Estudio español desde hace medio año., które zaproponowała Inesita91, oraz Llevo medio año estudiando español., które zaproponowała juanacaracio, również są dobre, przy czym wersja Inesity choć powszechniej stosowana, jednak nie jest do końca poprawna.
No tak akurat: Uczę się hiszpańskiego od pół roku.
moja wersja ------>>>

- nie mozna napisac.
He estado estudiando to jednak NIE ucze sie, nie...
A dwie wczesniejsze propozycje tego zdania sa poprawne.
Cytat: Una_
No tak akurat: Uczę się hiszpańskiego od pół roku.
moja wersja ------>>>

- nie mozna napisac.
He estado estudiando to jednak NIE ucze sie, nie...
A dwie wczesniejsze propozycje tego zdania sa poprawne.

Una, co Ty wymyśliłaś? Można jaśniej...? Bo to jak najbardziej, że się uczę.
Wy tu naprawdę gramatyki nie znacie.
edytowany przez Pedrito_88: 21 mar 2011
Piotrek, tak jak kawał pan doktor: na noc żółte, a z rana te czerwone bierz.
kazał*
Ale ześ śmieszny Krzysiu, Tobie też przyda się lekcja gramatyki hiszpańskiej.

Ciekaw jestem, czy na forum angielskim I have been studying English for a year. też definitywnie uznają za czynność już zakończoną, czy też głupota szerzy się tylko na forum hiszpańskim.
zes, ze sie ucze...ucz sie, ucz, polskiego przy okazji tez:)
Cytat: Pedrito_88