prosze o sprawdzenie

Temat przeniesiony do archwium.
Para el desayuno me gusta el panecillo con miel o con mermelada y bebo cafe con leche. Para el desayuno segundo me gusta las frutas.
Para la comida me gusta el pescado con patatas y legumbres. De postre me gusta el helado de vainilla o el yogur con frutas. Para la cena me gusta las tostadas con jamon y queso.

i kiedy trzeba pisac un/el a kiedy sam rzeczownik??:/
ja bym to napisal tak

Para el desayuno me tomo el panecillo con miel y tomao un cafe con leche
tomo cafe con leche.
despues del desayuno me gusta tomar un parde frutas las frutas.
Para la comida me gusta el pescado con patatas y legumbres.
De postreme gusta el helado de vainilla o el yogur con frutas.
Para la cena megusta las tostadas con jamon y queso.

mieszkam w hiszpanii i ja bym to powiedzial raczej tak
A dlaczego me gusta las tostadas, a nie ME GUSTAN??
1888459
napisz na gg
me gustan las tostadas np. me gustan estos chicos liczba mnoga
me gusta la tostada np. me gusta este chico pojedyncza
kiedy trzeba pisac un/el a kiedy sam rzeczownik? Buena pregunta, yo soy español y no sabria decirte con certeza :((( Pero, tranquilo, lo buscare en mis apuntes del colegio, si es que aun existen :)), y te doy la respuesta :-)

Pozdrawiam
chyba kazdy ma z tym problem....TEORETYCZNIE wiem kiedy sie uzywa ("un/a" --- >> rzeczy, o ktorych niewiele, lub nic nie wiemy ,mowimy o JAKIEJŚ rzeczy, np "samochody są drogie", nie jakis konkretny, tylko jakies tam samochody, "el/la" ---->> mowimy o czyms konkretnym, np "drzewa sa wysokie" (i pokazujemy te drzewa komus, mowimy o tych konkretnych). no, ale PRAKTYCZNIE to sie w tym gubie i mowie co mi slina na jezyk przyniesie.....:D
ale to nieskladnie napisalam....tak wlasnie przeczytalam i widze ze nic sensownego z tego nie wyszlo....ktos zrozumial? :P
Ja zrozumiałam i zgadzam sie z Tobą :)
Temat przeniesiony do archwium.