To dla mnie szalenie ważne POMOCY!!!!

Temat przeniesiony do archwium.
Witam wszystkich!! Tak sie pieknie sklada ze juz niedlugo wyjezdzam do Espanii tylko jest pewien problem - otoz jestem kompletnie zielony jesli chodzi o NIE blagam napiszcie mi tylko w miare jasno gdzie najpierw trzeba za tym isc i wogole caly ten etap biurokratyczny, bo nie mam pojecia co mam robic, a nie ma tam kogos kto podalby mi lapke ;-)) dzieki za odpowiedzi i sorki ze jestem taki niedorobiony i zacofany

Licze na Was
A czym ty sie przejmujesz?? ja juz nie pamietam, ale wiem , ze to zalatwilam od reki, no prawie od reki. Trzeba isc do urzedu i dac chyba 2 zdjecia i wypelnic jakis papier. oczywiscie jest zawsze duzo kolejka.. i potem mialam wrocic za 2 godziny po odbior i tyle..
ale to juz sie zapytasz tam gdzie bedziesz, do jakiego miasta sie wybierasz? pozdrawiam
ale to brzmi "duzo kolejka" - hehe...panocku, duzo kolejka..a jusci, a jakze..
Prosze Was bardzo o jakies konkrety Porfa........... :-((
By ubiegac sie o NIE po pierwsze musisz sie zameldowac w odpowiednim urzedzie miejskim / Ayuntamiento. Do to tego musisz przedstawic kontrakt wynajecia mieszkania, rachunki za prad, wode etc na Twoje nazwisko lub posiadac upowaznienie do zameldowania sie w danym mieszkaniu od jego wlasciciela lub osoby, na ktorej nazwisko jest kontrakt wynajmu mieszkania. Po otrzymaniu Certificado de Empadronamiento musisz udac sie z nim na odpowiedni komisariat policjii, wypelnic odpowiedni formularz i zostawic zdjecia. W niektorych regionach/ miastach wydadza Ci NIE na miejscu, ale zazwyczaj musisz poczekac ok 3 tygodnie. Po otrzymaniu NIE mozesz udac sie do Subdelegación de Gobierno by ubiegac sie o karte pobytu / Tarjeta de Residencia. Pozdrawiam i zycze powodzenia.
No o to mi chodzilo wielkie dzieki teraz juz wszytsko wiem
Witam , jaka jest opłata za wydanie karty- tarjety de residencia?