NOWA ORTOGRAFIA jeszcze przed Świętami

Temat przeniesiony do archwium.
Przeczytajcie wieści:
http://www.elpais.com/articulo/cultura/i/griega/llamara/ye/elpepucul/2[tel]elpepucul_9/Tes

Ktoś mądry wytłumaczy mi dlaczego eliminują tyldę nad o pomiedzy numerami? To teraz odręcznie też już nie piszemy? Bo argument, że przez komputery już się nie pomyli jakoś mnie nie przekonuje. sólo i solo też pisać będziemy identycznie i bez tyldy, będzie trzeba przywyknąć. No i inne zmiany wprowadzają... :S

Zmiany niewielkie, ale czuję się, jakby meteor walnął w mój świat.
Artykuł, do którego link podałem można uzupełnić o informację, że ex piszemy łącznie jak np. exnovia.

Na Necie piszą, że nie wiadomo, czy słowa takie jak aún (jeszcze) i aun (nawet), más (więcej) i mas (ale) będą pisane jednakowo bez tyldy. Na pewno sólo już można solo pisać.

Pisać będziemy No me gusta esta, a nie jak dotychczas No me gusta ésta.
Kurde, studiuję filologię hiszpańską, a nic o tym "o" z tildą między numerami nie wiedziałam:S, a miałam ortografię etc. I w żadnych tekstach nie na trafiłam jeszcze na taki przykład. Jeśli chodzi o solo, uczyli nas, że już właśnie wielu ludzi pisze obydwa solo bez tildy. Gadałam raz z Hiszpanem o tym, a on nawet nie wiedział, że istnieje w ogóle możliwość pisania z, i że tak jest poprawnie.
Profesorka Kolumbijka komentowała te zmiany ostatnio i uznała za zmianę esta/este za ok. Wydaje mi się, że wielu z nam te słowka przysparzają trudności;)
Z mas i aun to głupio.
Myślisz, że nagle wszyscy przestaną pisać tak jak dotychczas? Wydaje mi się, że tak jak z tymi reformami portugalskiego w Portugalii mówili, że przecież ludzie, którzy od dziecka są nauczeni tak i tak, porzucili zwyczaje pisania. Tylko jak będą uczyć dzieci w szkole, czy nauczyciele będą zwracali uwagę na to wszystko, sami przecież się też nie odzwyczają...
edytowany przez sonyanna: 09 lis 2010