proszę o sprawdzenie proste pytanka

Temat przeniesiony do archwium.
¿A qué hora te levantas?
Me levanto a las 6:30. Luego me voy a comer el desayuno y estar listo para el trabajo.

¿Qué te gusta hacer?
Me gusta ver películas. Me gusta también jugar al voleibol y me voy de compras.

¿Qué sueles comer en el desayuno?

Para el desayuno me como un sándwich con una ensalada y pepino. Puedo tomar té de frutas. Me gusta también comer algo de fruta.

¿A qué hora te vas a dormir?
Me voy a dormir cerca de 23 horas

¿Qué es lo que usted come para la cena?
Para el almuerzo, se alimentan principalmente de pechuga de pollo con ensalada. También me gusta la sopa de tomate.

¿Qué haces el martes?
El martes estoy en el trabajo y cuando llego a casa, pasar tiempo con los seres queridos.

O której godzinie wstajesz?
Wstaję o godzinie 6.30. Potem idę zjeść śniadanie i przygotować się do pracy.

Co lubisz najbardziej robić?
Najbardziej lubię oglądać filmy. Bardzo lubię także grać w siatkówkę i chodzić na zakupy.

Co zazwyczaj jesz na śniadanie?

Na śniadanie jem kanapkę z sałatką i ogórkiem. Piję herbatę owocową. Lubie także zjeść jakiś owoc.

O której godzinie chodzisz spać?
Chodzę spać około godziny 23.

Co jesz na obiad?
Na obiad najczęściej jem pierś z kurczaka z sałatką. Lubię także zupę pomidorową.

Co robisz we wtorek?
We wtorek jestem w pracy a gdy wracam do domu spędzam czas z bliskimi osobami.
Ja bym to napisała tak:

¿A qué hora te levantas?
Me levanto a las 6:30. Luego desayuno y me preparo para el trabajo.
(me voy - idę sobie, odchodzę; raczej desayunar niż comer el desayuno; 'voy a desayunar' - zamierzam zjeść śniadanie, najlepiej po prostu desayuno'; estar listo=być gotowym, prepararse=przygotowywać się)

¿Qué (es lo que más) te gusta hacer?
Me gusta ver películas. Me gusta (mucho) también jugar al voleibol e ir de compras.
(jak już bezokoliczniki, to konsekwentnie;
'y' zamieniłam na 'e', bo e=y przed samogłoskami 'i', 'y' - może to wiesz, ale tak piszę na wszelki wypadek;
dodałam mucho w nawiasie, bo w polskim tłumaczeniu jest, że bardzo lubię;
a żeby pierwsza część była, że 'najbardziej lubię...', to napisałabym: Lo que más me gusta (hacer) es ver películas, ale nie wiem na jakim poziomie mają być te zdania :D)

¿Qué sueles comer en el desayuno?
Para el desayuno suelo comer un sándwich/bocadillo con una ensalada y un pepino. Para beber suelo tener algún té de frutas. Me gusta también comer algo de fruta.
(napisałabym w pytaniu para el desayuno, zamiast en el desayuno - poza tym nawet w odpowiedzi masz "Para el desayuno...";

Me voy a dormir cerca de 23 horas.
(wydaje mi się, że 'około 23-ej', to nie jest 'cerca de LAS 23 horas', ale w sumie nie przychodzi mi do głowy nic, czego byłabym 100% pewna. raczej 'alrededor de las 23', albo ewentualnie "aproximadamente a las 23";
a zamiast 'ir a dormir' lepsze jest 'acostarse' - a qué hora te acuestas? me acuesto...)

¿Qué es lo que comes para la cena?
Para el almuerzo suelo comer una pechuga de pollo con una ensalada. También me gusta la sopa de tomate.
(w pytaniu 'comes' a nie 'usted come', bo chyba wszystko w drugiej osobie ma być;
bo odpowiedź to już w ogóle była przekombinowana - w kilku różnych osobach czasowniki.
no i czy to ma być obiad, czy kolacja? bo w pytaniu jest cena=kolacja, w odpowiedzi almuerzo=lunch, a obiad to po hiszp. po prostu comida, chociaż w sumie 'que comes para la comida' nie brzmi dobrze, więc jeśli to ma być obiad, to może rzeczywiście najlepiej użyć almuerzo.
No i comer, a nie 'alimentarse=żywić się' - po polsku chyba nie mówisz: "na obiad żywię się..."?:D)

¿Qué haces el martes?
El martes estoy en el trabajo y cuando llego a casa, paso/me gusta pasar el tiempo libre con mi familia/mis amigos.
(zamiast 'estoy en el trabajo' może być po prostu 'trabajo', a co do tych bliskich osób, to 'seres queridos' to też jakieś przekombinowane. Dałabym po prostu rodzinę albo znajomych tak jak zaproponowałam, ewentualnie jakieś personas íntimas, ale to też już zbyt poważnie brzmi.

Mam nadzieję, że coś pomogłam. W razie problemów pytaj :)

edytowany przez marchevik: 25 gru 2013
"Około 23-ej" - proponuję "sobre las 11 de la noche" o "a eso de las 11 de la noche". :)
acostarse lub ir a dormir,con mis seres queridos - jest jak najbardziej ok
Aha i winno byc los martes ...mowisz o pracy i spedzaniu czasu z bliskimi czyli o czyms co masz w zwyczaju .....wiec nie robisz tego w 1 martes:)
edytowany przez cranium: 26 gru 2013
me tomo un te de frutas......
edytowany przez cranium: 26 gru 2013
Czy tak może zostać? Wydaje mi sie ze cos jeszcze nie gra..

¿A qué hora te levantas?

Me gusta ver películas. Me gusta (mucho) también jugar al voleibol e ir de compras.

¿Qué sueles comer para el desayuno?
Para el desayuno suelo comer un sándwich/bocadillo con una ensalada y un pepino. Para beber suelo tener algún té de frutas. Me gusta también comer algo de fruta.

Me voy a dormir cerca de las 23 horas.

Para el almuerzo suelo comer una pechuga de pollo con una ensalada. También me gusta la sopa de tomate.

¿Qué haces el martes?
El martes estoy en el trabajo y cuando llego a casa, paso/me gusta pasar el tiempo libre con mi familia/mis amigos.
znacie jakas ksiazke/plik pdf/stronke na ktorej sa odpowiedzi do takich podstawowych pytan na egzamin ustny w stylu kiedy wtsajesz co robisz itd..?
z jakiej ksiazki najlepiej sie przygotowac do egzaminu usntego na poziomie a1?
po co skopiowalas swoja odpowiedz:)???przecie napisalismy co jest nie tak:)
dokładnie. nie wszystkie zdania poprawiłaś.

a co do książek, to jesli chodzi o takie pytania, to odpowiedzi są właściwe w każdym podręczniku do hiszp, bo naukę zaczyna się od tych tematów :)
nie rozumiem czego nie poprawiłam?

¿A qué hora te levantas?

¿Qué sueles comer para el desayuno?

Me voy a dormir cerca de las 23 horas.

¿Qué haces el martes?
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

»

Życie, praca, nauka