Be, en aquest forum he vist que es contesten les questions en diversos idiomes. De fet es un lloc per apendre, i molts cops es demanen traduccions de texts. I entenc que si algu vol anar a treballar a Barcelona, tindra interes per les llengues d´Espanya. Una manera de comencar l´aventura d´un viatje per treballar a Barcelona, seria intentar entendre el que escriuen en la llengua d´on aniras a viure, ja sigui en catala o castella. Es el que faig jo amb el polones. Intento entendre el que els demes expliquen. Jo vull integrar-me be a la cultura polonesa. I si la meva intervencio els feia tindre una mica d´interes per esbrinar el que deia, doncs segur que ja comencaven amb bon peu la recerca de treball. Trobar feina, els suposara un esforc. Apendre els idiomes que es parlen a Barcelona sera el primer. Quan abans comencin, millor.
A mi tothom em va parlar en polones des del primer dia...fins i tot quan no en sabia gens. Normal. I practic. Es un metode que funciona. Agrait estic als polonesos que em van parlar en polones des del primer dia.
Ara be...si volen anar a Barcelona a treballar i no tenen cap curiositat o intencio d´apendre castella o catala... doncs em sembla que comencen malament.
Podria haver contestat en angles o en polones...pero volen trobar feina a Barcelona...i si en volen trobar s´hauran d´espavilar. Entendre els idiomes d´on volen anar a treballar, es el primer pas per trobar una feina.
La meva intervencio va ser per ajudar. T´aseguro que quan arribin a Barcelona ningu els parlara en angles. Aqui la majoria de gent no el parla. El polones tampoc. Quan abans comencin a interessar-se pels idiomes de la ciutat, mes facil ho tindran.
Ja vaig respondre amb bona intencio, pero si la meva ajuda no us sembla prou bona...que hi farem.
Salutacions !
Per cert, ets polones ? Si ets polones, el teu catala es molt bo. Felicitats !