Życie i praca

Temat przeniesiony do archwium.
Witam.

Przeglądaliśmy ostatnio to forum i - jak na każdym innym polskim forum za granicą - bardzo wiele wątków dotyczy pracy. Jest to jednak głównie praca sezonowa albo dla ludzi na pierwszy rzut oka bez wykształcenia (??). Głośno jest ostatnio o tym, że Hiszpania jest w dołku, panuje duże bezrobocie, etc. Niestety nikt chyba nie bierze pod uwagę tego, że te 20% bezrobotnych to w większości ludzie bez wykształcenia, szukających pracy w sklepach czy na budowie. Jeśli rozglądnąć się na rynku pracy biorąc pod uwagę konkretne firmy, można znaleźć kilkadziesiąt ofert dziennie. Oczywiście jest to głównie dla inżynierów, nawet bez znajomości języka hiszpańskiego (wymagany angielski).

Tak się zastanawiam jak się Wam tutaj żyje? Czym się zajmujecie? Etc...

Dla przykładu, od niedawna mieszkam z narzeczoną w Madrycie (w centrum) i pracuję jako inżynier w jednej z firm R&D. Miasto nam się bardzo podoba, żyje się dobrze, nie ma właściwie na co narzekać, może po za faktem, że często angielski nie wystarczy i trzeba się jednak uczyć hiszpańskiego :) Ale to mały minus.

Pozdrawiam.
Jestem w Hiszpanii od ponad roku, od kilku miesięcy zatrudniona jako inżynier kontroli jakości w firmie zajmującej się kontrolą materiałów przychodzących. Pracujemy dla jednej z największych firm w regionie. Pracę znalazłam przez internet (ja i dwóch kolegów, którzy zaczęli razem ze mną) w co nikt poza nimi mi nie chce wierzyć, bo wszyscy zgodnie twierdzą, że do znalezienia pracy potrzebna głównie dobra wtyczka :)

Angielski w tym przypadku był obowiązkowy, polski też się przydaje (kontakt z dostawcami). Bez hiszpańskiego ani rusz. Praca niesamowicie interesująca, bo codziennie robimy coś innego, każdy dzień czymś zaskakuje.
Żyje się dobrze, nie ma na co narzekać - że Cię zacytuję. Fajnie mi tu, tylko czasem się boję, że będzie gorzej... niech już przejdzie ten kryzys wstrętny.
no wreszcie coś innego .. :)
pozdrowienia dla obojga!